Od moguće suspenzije akciza na gorivo zasad nema ništa jer niko od parlamentarnih stranaka, poslanika ili delegata u Parlamentarnoj skupštini BiH, bar u ovom trenutku, nema snage ni volje da u parlamentarnu proceduru uputi zahtjev za izmjene i dopune Zakona o akcizama.
Ovim potezom bi se umanjile cijene goriva i država bi se odrekla 18 feninga po litru goriva, koliko iznose akcize koje su namijenjene za gradnju autoputeva i puteva.
Takođe, ovim činom bi država pomogla i građanima i ublažila udar na njihov novčanik, ali bi olakšala i rad privrede.
Podsjećamo, 1. februara na snagu je stupio Zakon o akcizama i tada je gorivo poskupjelo za 18 feninga. Od tada pa do danas bilo je još nekoliko poskupljenja nafte i njenih derivata pa je od pomenutog datuma gorivo poskupjelo za 40 feninga.
Drastična poskupljenja domaći distributeri “crnog zlata” pravdaju kretanjem na međunarodnom tržištu, dok vlast kaže da ne može ništa da učini jer je u BiH na snazi slobodno tržište i formiranje cijena.
Većina parlamentaraca smatra da se niko od kolege neće usuditi to da uradi jer znaju da neće imati većinsku podršku u oba doma parlamenta, a ključni razlog je predizborna kampanja i refleksija na izborne razultate.
Mirsad Isaković, poslanik SBB-a u Predstavničkom domu BiH, kaže da teško da će bilo ko od klubova ili poslanika uputiti jednu takvu inicijativu u ovaj dom, jer idu izbori i svi znaju da neće dobiti dovoljno glasova drugih stranaka, posebno za prijedlog koji će olakšati život građanima.
“Sličan prijedlog imao je Nezavisni blok da se akcize umanje, ali ni to neće proći”, kazao je Isaković.
Ističe da BiH ima terminale za robnu rezervu, ali da BiH te terminale iznajmljuje umjesto da u njima drži rezerve goriva.
“Još veći paradoks je da je u cijeni goriva uračunato 0,001 fening za rezerve koje svaka država mora imati, po prijedlogu EU. EU je još prije rekla da BiH mora imati robne rezerve u iznosu do 22 miliona KM. Mi nemamo ništa. Dakle, gdje su pare od odvajanja građana kupnjom goriva za robne rezerve? U ovom trenutku, prema informaciji koju imam, a ona je pouzdana, BiH ima svega sedam miliona KM na računu za robne rezerve, a trebalo je da bude u ovom trenutku više od 24 miliona”, rekao je on.
Njegova koleginica iz SNSD-a Dušanka Majkić kaže da u ovom momentu bilo kakva inicijativa koja bi ponudila suštinske zakone, a to znači promjenu Zakona o akcizama, ne bi obezbijedila potrebnu većinu za prolaz u parlamentu.
“Posebno ako bi ta inicijativa došla od bilo koga od poslanika iz Republike Srpske ne bi dobila podršku Parlamentarne skupštine BiH. Mislim da to nije realno da se izvede”, kazala je Majkićeva.
Saša Magazinović, poslanik SDP-a, kazao je da je dužnost parlamenta BiH da zaštiti građane BiH i ističe da ova stranka očekuje da Vijeće ministara BiH bar na kraju mandata, ako nije do sada, pokaže malo saosjećanja sa građanima BiH i da u hitnu proceduru uputi jedan zakon koji će olakšati život građanima i suspendovati akcize zajedno sa entitetskim vladama.
Poslanik Nezavisnog bloka Salko Sokolović kazao je da bi u Parlamentarnoj skupštini prošao prijedlog privremene suspenzije Zakona o akcizama jedino ako bi on došao iz Vijeća ministara.
“Mi i sada tražimo da se u postojećoj cijeni izuzme 15 feninga koji uopće ne ugrožavaju projekt cestogradnje. Očekujem da će ovaj prijedlog biti na sljedećoj sjednici 20. juna”, zaključio je Sokolović.
Bevanda: Raspravljaćemo o svakoj inicijativi
U Uredu Vjekoslava Bevande, predsjedavajućeg Upravnog odbora Uprave za indirektno oporezivanje BiH, rekli su “Nezavisnim” da ovaj odbor nije dobio nikakvu inicijativu u vezi s izmjenama i dopunama Zakona o akcizama u BiH, koje se odnose na poskupljenje goriva, niti se bavio tim pitanjem jer nema nadležnosti za to zbog slobodnog formiranja cijena.
“Ukoliko takva inicijativa bude upućena Upravnom odboru, o njoj će se raspravljati kao i o svim ostalim koje se dostave ovoj instituciji”, kazali su iz Bevandinog ureda.
Izvor: Nezavisne.ba