Kada se spomene maloprodaja na prvom mjestu se pomisli na velike trgovinske lance. No, kompanija koja se bavi maloprodajom, a ima najviše prodajnih mjesta u BiH, su iNovine, lanac kioska u vlasništvu British American Tobaccoa.
Ova kompanija ima čak 540 prodajnih mjesta u BiH, što je više od ijedne druge kompanije u BiH koja se bavi maloprodajom.
BAT je stvorio pravu maloprodajnu imperiju u BiH, nakon što su iNovine preuzele lance kioska Tobacco Press (od Fabrike duhana Sarajevo) na području Federacije BiH i Lafka (od Bulgartabaca) na području Republike Srpske.
– Preuzimanjem Tobacco Pressa i Lafke iNovine su postale najveći regionalni lanac kioska i vodeći lanac kioska u BiH sa 540 prodajnih mjesta, a jedinstvene su po tome što jedine pokrivaju teritoriju oba bh. entiteta. Odmah po preuzimanju i dobivanju svih potrebnih dozvola, ova kompanija krenula je u investicijski ciklus kako bi podigla nivo usluge po uzoru na kioske u zapadnim zemljama – rekli su iz ove kompanije.
Vlasnik iNovina, korporacija British American Tobacco, već je i prije integracije Tobacco Pressa i Lafke vrlo ozbiljno pristupila razvoju kompanije, pa su iNovine investirale 6,9 miliona KM, a kompanija je dokapitalizirana sa 12,3 miliona KM.
U procesu integracije Tobacco Pressa iNovine su samo u tehnološku opremu i standardizaciju prodajnih mjesta i poslovnih procesa investirali 1,2 miliona KM.
U BiH iNovine zapošljavaju ukupno 1.043 ljudi, pri čemu broj nije fiksan, jer raste u ljetnoj sezoni.
Izgleda da je upravo maloprodaja najunosniji biznis BAT-a u BiH, s obzirom da proizvodnja cigareta više nije isplativa zbog visokih nameta i crnog tržišta.
Izvor: BiznisInfo