Milioni eura kredita za nastavak gradnje autoputa kroz Federaciju

U ovoj godini trebalo bi da počnu radovi na većem broju poddionica koridora 5C kroz Federaciju Bosne i Hercegovine. Razlozi zbog kojih su do sada izgrađena svega 102 kilometra autoputa kroz ovaj bh. entitet su finansijski, te su Autoceste Federacije BiH u proteklom periodu tražile načina da osiguraju sredstva za nastavak radova, piše Večernji list BiH.

Kako bi završili finansiranje dijela dionice Sarajevo zapad – Tarčin i Bijača – Zvirovići, kao i dijela prve faze Svilaj – Odžak, JP Autoceste Federacije BiH tokom prošle godine zadužile su se za 90 miliona KM, stoji u planu poslovanja za 2018. godinu koji je razmatran nedavno na Vladi Federacije BiH, prenosi Večernji.ba.

Kredit EBRD-a

Od navedenog iznosa, 38 miliona KM podignuto je kod Razvojne banke Federacije BiH, dok se ostatak odnosi na kredite komercijalnih banaka. Osim navedenog, u prethodnom periodu, okončane su aktivnosti na osiguranju kreditnih sredstava kod EBRD-a, i to 80 miliona eura, za finansiranje izgradnje dionice Donja Gračanica (tunel Pečulj) – tunel Zenica (50 miliona eura) i poddionice Buna – Počitelj (30 miliona eura).

Također, tu je kredit EBRD-a u iznosu od 76 miliona eura za izgradnju dionice Svilaj – Odžak (druga faza izgradnje 40 miliona eura) i poddionice Klopče – Donja Gračanica (ulaz u tunel Pečulj – 36 miliona eura).

Kako se navodi u spomenutom planu JP Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine, nastavljene su i aktivnosti na osiguranju kreditnih sredstava kod međunarodnih finansijskih institucija, te je tako odobren kredit KFAED-a u visini od oko 36 miliona eura za gradnju poddionice Nemila – Vrandukt, OFID-a u visini od 49 miliona eura za izgradnju poddionice Vrandukt – Ponirak (tunel Zenica).

Tu su i dva zaduženja kod EIB-a, jedan od 50 miliona eura za izgradnju poddionice Ponirak – Vraca (tunel Zenica) te drugi od 100 miliona eura za izgradnju poddionice Kvanj – Buna.

Sporazum o zajmu

Za navedena kreditna zaduženja JP Autoceste je kao krajnji korisnik kreditnih sredstava dao saglasnost na predložene tekstove sporazuma o zajmu, za šta je prethodnu saglasnost dalo i Federalno ministarstvo komunikacija i veza, – ističe se u planu poslovanja za ovu godinu.

Pokrenuta je i inicijativa za kreditno zaduženje kod EBRD-a u visini od 60 miliona eura za izgradnju dionice Mostar jug – tunel Kvanj, te u visini od 120 miliona eura za sufinansiranje izgradnje dionice Poprikuše – Nemila i Tarčin – Ivan.

Inicijativa je pokrenuta i za zaduženje kod EIB-a u visini od 150 miliona eura za sufinansiranje izgradnje dionice Poprikuše – Nemila i Tarčin – Ivan. Iz JP Autoceste Federacije BiH podsjećaju kako su sva navedena kreditna zaduženja bila uslovljena povećanjem trošarina na gorivo.

Imajući u vidu da je usvojen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o trošarinama, ispunjeni su uslovi za postizanje efektivnosti kreditnih sredstava, – stoji u spomenutom planu, te se navodi kako je postignuta efektivnost kreditnih sredstava kod EIB-a u visini od 100 miliona eura za finansiranje izgradnje dionice Počitelj – Zvirovići.

Izgradnja II faze dionice Svilaj – Odžak počela je u drugom tromjesečju 2017., a predfinansiranje je vršeno iz vlastitih sredstava. U toku je procedura postizanja efektivnosti odobrenih grant sredstava za sufinansiranje izgradnje dionice Svilaj – Odžak u visini od 17,4 miliona eura.

Uz kreditna sredstva, planirani radovi na izgradnji brzih cesta, te dijela autoceste, trebali bi biti finansirani sredstvima klirinškog duga Ruske Federacije, te dobiti javnih poduzeća.