Čuveni Henry Ford je rekao da je “najbolji automobil – novi automobil”. Nažalost, tužna realnost je takva da je najvećem broju bh. stanovnika novi automobil jednostavno nedostižan.
Podaci iz prošle, ali i prethodnih godina, pokazuju da je u prošloj godini prodato oko 9.500 novih automobila, dok je u istom periodu uvezeno oko 60.000 polovnjaka, od kojih je 40.000 pronašlo kupce.
Ipak, već drugu godinu raste broj onih koji se odlučuju na nabavku novog automobila, žele bezbrižnu vožnju uz fabričku garanciju. Oni koji se odluče na nov automobil, imaju širok izbor, a posebno je zanimljiv osnovni cjenovni razred – modeli koji koštaju do 20.000 maraka.
S jedne strane radi se o najjeftinijim novim automobilima koji, paradoksalno, imaju i najveću konkurenciju, jer se i najviše polovnjaka prodaje po cijeni do 20.000 KM.Dakle, kakve su mogućnosti onih koji žele osjetiti miris novog automobila, a raspolažu s budžetom do 20-ak hiljada maraka.
Pokušali smo saznati o kojim modelima je riječ, baratajući pritom oficijelnim cjenovnicima, bez akcija ali i popusta koje daju ovlašteni uvoznici i sâmi dileri.
Poput ostatka Europe, tako i na bh. listi najjeftinijih automobila dominiraju modeli rumunske Dacije. Najjeftiniji model Dacije, ali i bh. tržišta novih automobila, je Sandero 1.0 SCe Ambiance (73 KS) koji košta 16.100 KM.
Skoro identično koncepiran je i drugi najjeftiniji model na bh. tržištu – Dacia Logan 1.0 SCe Ambiance – koji je 300 KM skuplji, a raspolaže 200-tinjak litara većim prtljažnikom.
“Povoljna cijena je jak adut pri prodaji Dacije, ali ne i odlučujući. Riječ je o kvalitetnim i robusnim vozilima. A kada govorimo o cijeni, nekad su bazne verzije bile spartanski opremljene, a danas standardno dobivate ESP, ABS, klima uređaj, električne podizače prednjih stakala, servo upravljač, centralno daljinsko zaključavanje”, kaže Miro Sesar iz sarajevske firme Guma M koja prodaje vozila marke Dacia i Renault.
Kada je riječ o Sanderu, kao najjeftinijem modelu na bh. tržištu, Sesar objašnjava da sekupci najčešće odlučuju upravo za baznu verziju, u bijeloj boji, dakle, bez ikakvih doplata na osnovnu cijenu od 16.100 KM. Nešto drugačije stoje stvari s drugim najjeftinijim modelom na bh. tržištu – Dacia Loganu.
“Logan kao limuzina u baznoj verziji nešto manje se traži jer kupci radije biraju karavansku MCV izvedbu koja je 1.100 KM skuplja, a donosi prtljažnik veličine do 1518 litara. Kupci Logana MCV često se odlučuju i za dizelsku ali i LPG verziju s plinskom instalacijom”, objašnjava Sesar.
Da nije jednostavno prodati jeftini automobil, pokazuje primjer Škode. Od ove godine uvoznik Škode nema više u programu najmanji i najjeftiniji model – Citigo.
“Jednostavno je premalena cjenovna razlika između Citiga i Fabije koja je pozicionirana klasu iznad”, objasnio nam je Kemal Mušović koji je u kompaniji Porsche BH zadužen za PR i marketing Škode.
Iz ovog objašnjenja može se zaključiti zašto je blizanac Citiga – Volkswagenov model up! – jedini u BiH u ponudi gradskih automobila koncerna Volkswagen: Ima više manevarskog prostora u odnosu na novi VW Polo.
Na listi najjeftinijih modela na bh. tržištu dominiraju gradski (A-segment) i supermini automobili B-segmenta. To su Renault Twingo, Fiat Panda, VW up!, Hyundai i10 (A-segment), te nešto veći modeli B-segmenta: Dacia Sandero, Citroen C3, Škoda Fabia, Opel Corsa.
Na listi najjeftinijih sve je više limuzina, postavljenih na platformu B-segmenta (Dacia Logan, Citroen C-Elysée, Lada Granta Sedan, Peugeot 301, Fiat Tipo Sedan) koji pružaju dobar kompromis između prostranosti i niske cijene.
Među automobilima cijene do 20.000 KM dominiraju 3-cilindrični benzinci, ali su se na listu uspjeli ugurati i neki 4-cilindraši, te Dacia modeli koji za pogonsko gorivo koriste dizel i tečni naftni gas LPG.
Evo i popisa najjeftinijih modela, cijene do 20.000 KM, na bh. tržištu:
- Dacia Sandero 1.0 SCe Ambiance (73 KS) 16.100 KM
- Dacia Logan 1.0 SCe Ambiance (73 KS) 16.400 KM
- Renault Twingo Authentique SCe (73 KS) 17.450
- Dacia Logan MCV 1.0 SCe Ambiance (73 KS) 17.500 KM
- Dacia Sandero 0.9 Authentique LPG (90 KS) 18.300 KM
- Dacia Logan 0.9 Authentique LPG (90 KS) 18.500 KM
- Citroen C3 Live PureTech 68 (68 KS) 18.569 KM
- VW move up! (60 KS) 18.585 KM
- Fiat Panda 1.2 Pop (69 KS) 18.700 KM
- Lada Granta Sedan (87 KS) 19.070 KM
- VW move up! (75 KS) 19.300 KM
- Citroen C-Elysée Live PureTech 82 (82 KS) 19.338 KM
- Peugeot 301 Access PureTech 82 (82 KS) 19.338 KM
- Škoda Fabia Active (60 KS) 19.456 KM
- Hyundai i10 Base 1.0 (65 KS) 19.490 KM
- Dacia Sandero 1.5 dCi Ambiance (75 KS) 19.500 KM
- Škoda Fabia Active (75 KS) 19.643 KM
- Opel Corsa 1.2 3v Selection (70 KS) 19.715 KM
- Dacia Logan 1.5 dCi Ambiance (75 KS) 19.800 KM
- Fiat Tipo Sedan 1.4 Pop (95 KS) 19.990 KM
Izvor: RadioSarajevo