Dionica autoputa na Koridoru 5c, takozvana Zenička zaobilaznica od kraja prošle sedmice zatvorena je za saobraćaj. Razlozi, kojima se činjenica što je svega desetak dana nakon svečanog otvorenja ovaj kolosalni infrastrukturni objekat zatvoren, tumače se različito. U svakom slučaju, Zenička zaobilaznica, građena punih šest godina još nije u funkciji.
I danas je dionica autoputa kroz Zenicu – zatvorena. Blizu 11 kilometara trase na dionici Zenica Jug – Zenica Sjever u sklopu jednog od najsloženijih objekata autoputa kroz Bosnu i Hercegovinu, još nisu sigurni za upotrebu.
Razlozi za to koji se ovih dana plasiraju javnosti su različiti. Federalna uprava za inspekcije tvrdi da za ovu dionicu autoputa nisu pribavljene potrebne dozvole.
U Autocestama – da je zatvaranje Zeničke zaobilaznice uslijedilo nakon što su njihove ekipe uočile određene nedostatke na dilatacijama na mostu Klopče. Od jutros su zato za saobraćaj zatvorene obje trake.
Iz Federalne uprave za inspekcijske poslove su potvrdili da je nalazom građevinskog inspektora utvrđeno da Zenička zaobilaznica nije završen objekat, te da će investitoru – Javnom preduzeću Autoceste Federacije biti izdato Rješenje o obustavi upotrebe ove dionice autoputa.
U saopćenju iz Inspekcija se navodi i to da tokom inspekcijskog nadzora investitor nije predočio upotrebnu dozvolu. Ova dionica autoputa će za saobraćaj će biti obustavljena do pribavljanja propisanog odobrenja koje izdaje Federalno ministarstvo za komunikacije, navodi se u saopćenju.
Iz Javnog preduzeća Autoceste Federacije, s druge strane, tvrde da još nisu dobili rješenje Federalne uprave za inspekcijske poslove (o zabrani korištenja Zeničke zaobilaznice).
„JP Autoceste FBiH je dobilo od nadzornog inženjera potvrdu o preuzimanju radova na ovoj dionici u kojoj se navodi da je izvođač izvršio radove u skladu sa ugovorom, osim nekih manjih nedovršenih radova i nedostataka koji ni na koji način ne utiču na korištenje autoceste u svrhu za koju je ista namjenjena”, navodi se u današnjem saopćenju Autocesta Federacije BiH. Dodaju da potvrda nadzornog inženjera, prema međunarodnim uslovima ugovaranja ovako obimnih poslova, predstavlja uslov za početak eksploatacije autoceste.
No, s obzirom na sve okolnosti upitno je hoće li obilaznica ostati otvorena i nakon završenih radova na mostovima.
Izgradnja Zeničke obilaznice trajala je šest godina, a ukupna investicijska vrijednost radova je 225 miliona eura. (S. Stević)