Od početka 2020. godine JKP Zenicatrans-prevoz putnika d.d. Zenica i Autobuska stanica“ zbog štrajka uposlenika nije pružalo usluge javnog prevoza, a također tokom štrajka blokirana je i autobuska stanica u Zenici. U Gradskoj upravi Zenica danas je organizaovana konferencija za medije i to na temu “JKP Zenicatrans-prevoz putnika d.d. Zenica i Autobuska stanica“ na kojoj se obratio aktuelni gradnačelnik Fuad Kasumović i Mia Pojskić kao član privremenog Nadzornog odbora.
Na početku konferekcije aktuelni gradonačelnik Kasumović osvrnuo se na prethodni period te istakao razloge zbog čega je došlo do ove situacije sa ovim javnim preuzećem.
„Sve počinje onog momenta kada smo stabilizovali JP „Zenicatrans, a do petog mjeseca dobijali su redovne plaće, a zatim je vraćen i stari dug. Grad Zenica platio je dva miliona i 200.000 KM autobuse, te u svim revizorskim izvještajima stoji da to nije proknjiženo. Poreska uprava Zenica žalila se Općinskom sudu gdje ih on odbija, a nakon toga se žale Kantonalnom sudu, gdje ih i on odbija, a zatim 2020. godine nastaju problemi, gdje u januaru Poreska uprava izdaje Rješenje o solidarnoj odgovornosti Grada i mene kao gradonačelnika za dugove Zenicatransa“, kazao je Kasumović ističući da je Zenicatrans od 2009. godine bio u stalnim dugovanjima, ali da preduzeće nikada nije blokirano.
Također, Kasumović je istakao da su zbog svih problema na koje su naišli, uputili žalbu Federalnom ministarstvu finansija koje je donijelo Rješenje kojim se poništava Rješenje Poreske uprave i Kantonalnog poreskog ureda u Zenici, gdje stoji da postupak nije po zakonu.
„Autobuska stanica je vlasništvo građana Zenice koja je dala Zenicatransu na upravljanje bez ijedne marke, a Gradska uprava je povećala kapital građana Zenice“, dodaje Kasumović.
Kasumović je istakao da će radnici koji su zavedeni preko Sindikata 19. novembra imati završno ročište i samim tim počinje stečajni postupak.
Na današnjoj konferenciji za medije, obratila se i Mia Pojskić kao član privremenog Nadzornog odbora, koja je predstavila prikaz dugovanja u periodu do 30. juna 2020. godine.
„Do 30. juna 2020. godine stanje po optužbama radnika i tužbama dobavljača bilo je milion i 936 hiljada KM. Obaveze prema zaposlenima, što uključuje neto plaće i naknade za plaće i poreske doprinose do 30. juna iznosi 882.205 KM, dok otvorene obaveze prema dobavljačima iznose milion i 303.808 KM, a zabilježen je i gubitak visine kapitala unazad dvije do tri godine. Stanje duga prema Poreskoj upravi je šest miliona 301.163 KM, a dug prema Upravi za indirektno oporezivanje je u iznosu od 420.600 KM, a raste iz dana u dan zbog dnevnog nivoa obračunavanja kamate, te je ovo ukupno oko 10 miliona duga bez kamata, a računi su blokirani od decembra prošle godine“, istakla je Pojskić, te naglasila da se stečajni postupak davno trebao otvoriti i da je to odgovornost prethodnih uprava.
Pored toga, rečeno je da je v.d. direktorica u septembru ove godine podnijela Sudu prijedlog za otvaranje stečajnog postupka, a koji je Sud i odobrio, te da će se 19. novembra održati rasprava na Sudu gdje će predstečajni upravnik iznijeti razloge i potvrditi da su uvjeti ispunjeni i da preduzeće ima dovoljno imovine da pokrije taj stečajni postupak, a Sud ima rok od tri dana o otvaranju stečajnog postupka.
„Sve informacije koje su potkrepljene dokazima idu prema tome da će se najkasnije do 22. novembra otvoriti stečajni postupak“, ističe Pojskić.
U Zenici trenutno tri privatne kompanije pružaju uslugu javnog prevoz u gradskim i prigradskim mjestima.