Domaći trgovački lanac FIS iz Viteza dominira u mješovitoj trgovačkoj maloprodaji u Bosni i Hercegovini, eBay je vodeći u internet prodaji, dok je Avon dominantan u direktnoj prodaji, nalazi su istraživanja Euromonitora.
– U 2017. FIS, pionir robnih kuća u Bosni i Hercegovini, ponovo je otkrio nekada popularne formate i prilagodio ga savremenim potrebama potrošača u zemlji, oslanjajući se na veliki prodajni prostor za ponudu potrošačima “sve na jednom mjestu” za sve njihove potrebe za prehrambenim i neprehrambenim proizvodima, – navodi Euromonitor u analizi.
Ipak, najveći rast kod mješovitih maloprodajnih kuća u 2017. godini imao je Studio Moderna.
– Mješoviti trgovci na malo u Bosni i Hercegovini su gotovo u potpunosti naseljeni domaćim trgovcima na malo. U ovim formama postoji malo direktne konkurencije između igrača, pošto su trgovine prilično heterogene i geografski raspršene, – dodaje se u analizi.
Glavna opasnost za buduće rezultate mješovitih trgovaca u Bosni i Hercegovini je u činjenici da su vodeće kompanije u formatu prve generacije porodičnih biznisa još uvijek vrlo unestandardizirane i nemaju spremnosti da se takmiče protiv profesionlnije orijentisanih međunarodnih i regionalnih lanaca koji će sve više ciljati istu bazu klijenata u narednom periodu. Činjenica da vodeći igrači FIS i Robot sve više pomjeraju svoj investicioni fokus sa maloprodaje ka proizvodnji, turizmu ili nekretninama potvrđuje da se suočavaju sa nedostatkom vizije u pogledu budućeg razvoja svojih maloprodajnih lanaca, ocjenjuje Euromonitor.
EBay je ostao jak lider u maloprodaji na internetu u BiH u 2017. godini, uprkos restriktivnim politikama prekogranične trgovine koje se odnose na robu koja je naručena putem interneta.
Ključ za njegovu popularnost je superiorna količina proizvoda u ponudi u poređenju sa bilo kojom drugom maloprodajom, praćena solidnom podrškom u smislu pregleda, dodatnih usluga i preporuka proizvoda.
– U 2017. godine odjeća i obuća preuzela je od potrošačke elektronike ulogu najvećeg izvora prihoda internet prodavaca u Bosni i Hercegovini. Veliki broj domaćih specijalista za odjeću i obuću i prodavnica sportske opreme pokrenuo je svoje Internet maloprodajne platforme, koristeći ih za upravljanje zalihama, te povećavaju prodaju čestim popustima koji se odnose samo na potrošače koji kupuju online, – konstatuje Euromonitor.
U direktnoj prodaji, Avon je svoj udio povećao te je ovaj kozmetički brend imao više od polovine cjelokupne vrijednosti prodaje.
– Avonov glavni konkurent u direktnoj prodaji proizvoda za ljepotu i ličnu zaštitu – Oriflame – nije držao korak u prvoj polovini perioda pregleda, želeći da svojim proizvodima postane superiorniji u kvalitetu, dok je fokus potrošača na pristupačnosti i raznovrsnosti, – zaključuje Euromonitor.
Izvor: Indikator.ba