Poslovni prostori koji su u vlasništvu i na upravljanju Grada Zenice daju se u zakup na osnovu uslova i kriterija utvrđenih u Odluci o zakupu poslovnih prostora i Pravilniku o precedurama davanja u zakup poslovnih prostora.
Poslovni prostori daju se u zakup putem javnog oglasa i to usmenim nadmetanjem (licitacijom) ili prikupljanjem pisanih ponuda u zatvorenim kovertama.
Od ukupno 403 poslovna prostora koja su trenutno u vlasništvu i na upravljanju Grada Zenice, po osnovu naplate zakupnine je u protekloj godini ostvaren prihod od 1.272.766,66 KM.
U 2017. i 2018. godini prihod po osnovu zakupnine iznosio je nešto više od milion konvertibilnih maraka, a u 2016. godini 926.574,10 KM.
“Kao i u većini oblasti, 2016. godine dočekalo me je nesređeno ili bolje rečeno haotično stanje. Neprihvatljivo je bilo, da Grad Zenica nema registar prostora koji su njegovo vlasništvo. Danas je situacija mnogo bolja ali sam mišljenja da i ovo treba biti još uređenije. Kao i prema svemu što je gradsko, odnosno što pripada svim građanima Zenice, tražim domaćinski odnos. Sredstva prikupljena po ovom osnovu, kao i svim drugim, vraćamo građanima kroz brojne poticaje privrednicima, poljoprivrednicima, udvostručena izdvajanja za sport, uređenjem infrastrukture i kroz desetine drugih projekata”, kaže Fuad Kasumović, gradonačelnik Zenice.
Poslovne prostore radi obavljanja poslovnih i drugih djelatnosti mogu dobiti pravna i fizička lica na određeno vrijeme odnosno na period od pet godina, osim u slučaju znatnih ulaganja u poslovni prostor kada vrijeme zakupa može trajati i deset godina.
Visina zakupnine za poslovni prostor određuje se prema zoni u kojoj se poslovni prostor nalazi, korisnoj površini poslovnog prostora i djelatnosti koja se u poslovnom prostoru obavlja.