Bh. prijevoznici su odgodili potpunu obustavu drumskog saobraćaja u BiH do 4. maja, kada će “prekontrolisati” šta su do tada uradili državni ministri s kojima su proteklih dana imali sastanke i s kojima su dogovarali aktivnosti, kazao je za Faktor Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija međunarodnih drumskih prijevoznika Logistika BiH.
Prijevoznici dugo vremena upozoravaju na probleme s kojima se susreću i imaju četiri zahtjeva koji se tiču ograničenog boravka bh. vozača na teritoriji EU-a zbog čega naše vozače i hapse, traže digitalizaciju ovog sektora, povrat trošarine i smanjenje zadržavanja bh. kamiona na graničnim kontrolama.
Proteklu sedmicu o ovome su održali niz sastanaka sa nadležnim zbog čega su odgodili obustavu saobraćaja prvobitno najavljenu za sutra.
Prethodno su održali protestni defile više od 500 kamiona kroz Sarajevo.
– Odgađamo fransuski model, odnosno blokadu do 4. maja, koji nam je prva kontrolna tačka. Do 25. aprila je ispunjeno ono što smo do tada očekivali u dijelu da je svaki od ministara preuzeo obavezu da napravi iskorak za sedam dana – rekao je Peulić.
Dodao je da je ministar vanjskih poslova Bosne i Hercegovine Elmedin Konaković tako preuzeo obavezu da obavijesti ambasade zemalja članica EU-a o diskriminaciji bh. prijevoznika.
– Odredio je osoblje u diplomatsko-konzularnim predstavništvima BiH za komunikaciju. Predočili smo mu kako je Albanija uspjela otkloniti barijere. On će se čuti s kolegom iz Albanije. Neophodna je koordinacija sa ministrom vanjskih poslova Hrvatske u vezi sa graničnim prijelazima – kazao je Peulić.
Nadalje, ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine Staša Košarac preuzeo je zakazivanje sastanka sa inspekcijskim službama prvenstveno na najfrekventnijim graničnim prijelazima poput Bijače i Bosanskog Broda.
– Oni rade od 8 do 20 sati i mora se naći model da i inspekcijske službe rade od 8 do 20 sati. Neki inspektori rade do 15 sati i ne možete izvesti robu poslije 15 sati.
Također, od direktora Uprave za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine Zorana Tegeltije dobili smo pozitivne odgovore. Prošli smo svih 25 tačaka gdje možemo raditi na poboljšanju. Dogovorili smo se da ćemo mjeriti na svakom graničnom prijelazu rad. Jučer smo, naprimjer, mjerili da je veterinarskom inspektoru trebalo sat i po da izađe kontrolisati – ukazao je Peulić.
Kazao je da će ministru komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edinu Forti sutra dostaviti izmjene i dopune Pravilnika o licenciranju koji sada propisuje rigoroznije uvjete nego što su u Evropskoj uniji.
– Također, želim istaći da recimo Privredna komora Crne Gore osigurava besplatnu obuku. Mi u BiH dajemo 36 prosječnih plaća za članarinu u Vanjskotrgovinskoj komori BiH. Nama naplaćuju obuke koje pri tome nisu u skladu sa direktivom. Ne možete nam na četiri mjesta uzimati novac, a da se ništa ne uradi na rasterećenju. Ne može osoba sa B kategorijom obučavati vozača koji prevozi opasne materije. O tome ćemo sutra razgovarati sa Fortom – napomenuo je Peulić.
Istakao je da prijevoznici ne gaje iluzije da će se sve riješiti za dva dana, ali da žele da se konačno počne rješavati.
– Između ostalog, do 4. maja treba raditi na rasterećenju niza troškova. nemamo problem plaćati takse, ali ne možete naplatiti od prijevoznika 850 KM za pet minuta posla, za jednu sliku. Želimo da tehnički pregled postane institucija, da tu registrujemo vozilo.
Ima još nešto što nam je noćna mora. Na vozilu imamo dvije tablice. Ako jednu neko ukrade ili ispadne, znate kakve su nam ceste, da bismo je zamijenili, to je izuzetno komplicirano. Treba da se pojednostavi sa trećom tablicom – rekao je Peulić.
faktor.ba