Danas je 55. dan otkako je Donja Jablanica pretrpjela velike ljudske gubitke i materijalne štete izazvane poplavama i klizištem. Tada je uništen i dio željezničke pruge.
Prekinuta željeznička komunikacija na jugu BiH predstavlja ekonomsku žilu kucavicu zemlje, povezujući BiH sa Evropom i svijetom preko luke Ploče. Nesagledive su posljedice koje trpi privreda i privrednici u ZDK, jer uništena željeznička pruga u poplavama u Donjoj Jablanici ni do danas nije obnovljena, skoro dva mjeseca od ove katastrofe. Štete se iz dana u dan zbrajaju, ali još nema tačnih podataka kolike su zaista.
“Štete su nemjerljive. Najveća šteta jeste što su naši privrednici vidjeli da se nemaju ni na koga osloniti. Tu su i veliki međunarodni investitori kod kojih mi gubimo kredibilitet. Imamo mi podatke, prema kojima se šteta kreće oko 280.000 KM dnevno, a kada se preračuna po mjesecima to je nekih 17 miliona KM. Međutim, puno veća šteta od te je koliko će ljudi ostati bez posla, ali mi se konstantno bavimo samo posljedicama zbog pogrešno vođenih politika”, kazao nam je Samir Šibonjić, ministar privrede ZDK.
A nesagledive posljedice trpe kompanije u ZDK orjentisane na izvoz, među kojima su, prema riječima Šibonjića, najviše pogođeni ArcelorMittal Zenica, Natron Hayat, Adriatic Metal.
“Govoriti o iznosima je jako teško. Niko od njih nema projekciju koliki je gubitak. Sve je stalo”, zabrinut je Šibonjić, jer je nemoguće i izvoziti i uvoziti.
Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić je prije dva dana najavio da će obnovu pruge izvršiti turska firma Čengiz. Međutim, mnogo je pitanja koja se nameću, a i sam ministar Šibonjić se pita zašto se čekalo skoro dva mjeseca da se krene s konkretnim koracima.
“Mi smo imali veliki broj poziva privrednika i ja sam odmah 5. oktobra poslao poruku direktoru Željeznica FBiH da se stavljamo na raspolaganje. Mašine Čengiza su odmah iz ZDK krenule prema Jablanici čim smo očistili put M17 više niko nije pričao o pruzi. Mi čim smo Hercegovcima očistili put da mogu ići na posao, prugu niko više nije spominjao”, naglašava Šibonjić.
Najvećim krivcem za ovakvo stanje smatra Vladu FBiH na čelu s premijerom Nikšićem. Podsjeća da je pri izgradnji pruge Šamac-Sarajevo na dnevmnom nivou građeno po kilometer pruge, a da danas nismo u stanju za dva mjesaca 70 metara obnoviti.
Podsjetimo, stravične poplave područje Jablanice i još nekoliko bh. gradova pogodile su 4. oktobra. Dva dana nakon sabiranja prvih projekcija štete premijer Nikšić je izjavio da će zbog uništene pruge u Donjoj Jablanici samo preduzeće Željeznice FBiH na dnevnoj bazi gubiti 280.000 KM, a sudeći prema toj procjeni, onda je gubitak do danas preko 14 miliona KM. (M. Hurem)