Potrebno je potpuno redizajnirati kvalitet relacija između roditelja i djece predškolskog uzrasta, jedan je od zaključaka sinoćnjeg tematskog roditeljskog sastanka u organizaciji JU „Predškolski odgoj i obrazovanje“. Tema sastanka je bila prevencija nepoželjnih oblika ponašanja djece vrtičkog uzrasta.
Odgajatelji i odgajateljice se susreću sa velikim izazovima kakvi su u cijelom svijetu, a oni su sve češći, pokazala su to istraživanja, oblici agresivnog ponašanja djece. To je već vrlo glasan alarm, smatraju zenički stručnjaci za rani odgoj i obrazovanje.
„Primarno smo danas ovdje zaključili da za različite životne kontekste imamo razne edukacije. Na primjer hoćemo da imamo kućnog ljubimca, pa se educiramo i pripremamo za njega da ga znamo tretirati. Za roditelja nemamo edukaciju. Mi u roditeljsku ulogu „upadamo“ totalno nepripremljeni i zato imamo ustanove ranog odgoja i obrazovanja kao stručni okvir koji pomaže. Međutim, usljed niza izazova s kojima se roditelji suočavaju oni su jednostavno za određene situacije nespremni. Djeca uče po modleu: vide agresivnost u porodici, vide agresivnost na medijima. Naši mediji su preplavljeni lošim informacijama i nasiljem, a svemu tome su djeca izložena“, smatgra prof. Dr. Izet Pehlić.
Uz sve to korištenje pametnih uređaja u najranijoj dobi dodatno otežavaju, pogotovo što znamo da roditelji vrlo često i pogrešno kompenziraju korištenje tih uređaja – kao u slučajevima da bi dijete npr. pojelo ručak. Zato je potrebno potpuno promijeniti kvalitet tih relacija smatra prof. Pehlić.
„Rješenje je u razvoju kompetencija i partnerstvu porodica i vrtića. U vrtićima treba da budu senzibilni za sve izazove koje porodica prolazi, a porodica treba da bude otvorena za sve stručno što dolazi iz vrtića“, riječi su Pehlića.
„Povjerenje se postepeno gradi. Jako je bitno da dobro slušamo roditelje, da slušamo njihove potrebe i onda kad su realni njihovi zahtjevi da ih uvažavamo, a da im obrazložimo kada zahtjevi nisu dobri ni za nas ni za djecu. Samo kroz otvorenu komunikaciju možemo graditi povjerenje, jer u suštinu svi smo na istom putu: da optimiziramo uvjete za svako dijete, da pomognemo svakom od njih da formira kvalitetne nukleuse za razvoj svih aspekata ličnosti“, kazala nam je dr.sci. Naira Jusufović.
Vrlo važno je povjerenje između roditelja i odgajatelja koje proizilazi i iz kvalitetne razmjene informacija. Sinoćnjem tematskom roditeljskom sastanku koji je organizirala Javna ustanova za predškolski odgoj s ciljem iznalaženja preventivnih rješenja za smanjenje nepoželjnih oblika ponašanja kod djece odazvalo se pedesetak roditelja. Direktorica Jusufović navodi da ih je stotinu učestvovalo u online anketi iz koje je proizišla potreba i njih i odgajatelja da se organizira sastanak. Nada se, kaže da će ih na budućim roditeljskim sastancima biti mnogo više.
Majka jednog šestogodišnjaka iz vrtića Poletarac navodi dobru saradnju s vrtićem, iako ona i suprug nisu poslušali odgajatelje da je njihovo dijete spremno krenuti ove godine u školu.
„Mi se nismo zbog toga pokajali, mada tete kažu da je jako inteligentan i spreman, a mi mislimo da nije emocionalno zreo i to je naša odluka. Inače večeras sam dosta toga naučila, bilo je korisno za nas roditelje, pogotovo kada o temama nedoličnog ponašanja kod male djece govore pedagozi i psiholozi. Mislim da treba više ovakvih roditeljskih sastanaka“, kazala nam je roditeljka Adisa Knežević.
Samoregulaciju kod djece treba da grade i njeguju i roditelji i odgajatelji. Roditelji moraju više da misle na kvalitet provedenog vremena sa svojom djecom, neki su od zaključaka prvog tematskog roditeljskog sastanka roditelja zeničkih javnih vrtića. (A. Huskić)