Predizborna kampanja za ovogodišnje lokalne izbore, sigurno će biti drugačija od svih dosadašnjih.
Kako izgleda borba za naklonost birača za vrijeme pandemije koronavirusa vidjelo se iz primjera susjednih zemalja, ali izostanak velikih predizbornih skupova će za ovdašnje kandidate predstavljaće i veći hendikep.
Političke kampanje za predstojeće lokalne izbore ove izborne godine biće nešto što javnost ovdje još nije vidjela. Kako će se kandidati ovoga puta obraćati biračima, ovisiće o situaciji s pandemijom koronavirusa.
„Sigurno je da će to uticati na organizaciju i provođenje preizbornih kampanja. Vjerovatno je da će politički subjekti i naša Centralna izborna komisija iskoristiti iskustva iz susjednih zemalja, gdje su nedavno bili izbori, u Hrvatskoj i Srbiji, ali sad je avgust i moguće je da u novembru već neće biti tog pritiska“, kaže predsjednik Gradske izborne komisije, Selver Keleštura.
Ipak, za razliku od susjedne Hrvatske, čije su se kampanje vodile gotovo isključivo u viralnom prostoru, borba za naklonost birača za vrijeme pandemije koronavirusa u našoj zemlji, odvijaće se uglavnom putem malih ekrana.
S obzirom da masovnih predizbornih manifestacija vjerovatno neće biti, a izborna baza većine vladajućih stranaka, ruralno stanovništvo i penzioneri, nerado koristi moderne tehnologije, pred kandidatima su veliki izazovi, ukazuje sociolog, Sead Pašić.
„Hrvatska je zemlja koja je mnogo tehnološki razvijenija nego mi i ljudi se ne plaše kompjutera, zuma i mobitela. Mi se još plašimo i nama bokvica liječi rak. Prema tome, mi smo ideološko društvo koje odbija nauku, odbija modernizam, mali broj ljudi uopšte to prihvata. Zato su kod nas mitinzi toliko uspješni“, ocjenjuje sociolog Sead Pašić.
Što se ovodišnje ponude pred lokalne izbore tiče, ničega novog, ukazuje Pašić. Poruke ideoloških društava i dalje će biti negativne, neće se odlikovati naprednim programima izgradnje lokalne zajednice nego će se kao i do sada bazirati na kritici protivnika. Političke stranke će i u ovoj situaciji učiniti sve da sačuvaju bazu od osipanja, a ono što je najstrašnije je totalno odsustvo strategije za mlade, koji se koriste društvenim mrežama, ali su u izbornim procesima u Bosni i Hercegovini, tradicionalno – poručuje Pašić. (Sanja S.)