Prava potrošača: Šta učiniti kada cijena na polici i na kasi nije ista?

Da li vam se nekada desilo da vam cijena nekog artikla nije ista na kasi i na polici u trgovini? Upravo razlike u cijenama na polici i na kasi, kao i neuredno postavljene cijene, jedan su od najčešćih problema s kojima se potrošači susreću, i to najčešće u velikim trgovačkim lancima. Iako je Zakon na strani onih koji kupuju samo rijetki se odvaže da traže svoja prava.  

Samo rijetki trgovački centri imaju istaknute  natpise da je kupac uvijek u pravu. Zakon je jasan. Trgovac je dužan da se pridržava prodajne cijene proizvoda . U susjednim zemljama ukoliko se utvrdi da je prodavac naplatio cijenu koja se razlikuje od one na polici kazne su i do 33 hiljade maraka, dok se kod nas kreću od 1500 do 3000 maraka. Prema saznanjima travničkog Udruženja potrošača u našoj zemlji naplaćene su samo dvije kazne. „Kada do toga i dođe, najčešće stradaju oni koji su najmanje krivi i to trgovci, koji i onako rade u teškim uslovima i malom platom, pa im poslodavci svaku kaznu koju dobiju od države odbiju od plate. Smatram da ne postoji dovoljan pritisak javnosti da se izvrše izmjene Zakona potrošača“, kazao je za Zenicainfo.ba Admir Arnautović, iz Udruženja potrošača Travnik.

Razlike u cijenama na polici i na kasi, kao i neuredno postavljene cijene jedan su od najčešćih problema s kojima se potrošači susreću, i to najčešće u velikim trgovačkim lancima. Iz kantonalne tržišne inspekcije kažu kako je bilo pritužbi građana ali da se svaka tretira kao reklamacija, i da su sve riješene u skladu sa Zakonom.

„Zakon o zaštiti potrošača trebalo bi izmijeniti, te definisati obaveze kako potrošača tako i trgovaca, povećati kazne i dati veće ovlasti tržišnoj inspekciji, a dok se to ne desi uočite li neregularnosti zahtijevajte svoja prava“, savjetuje Admir Arnautović , iz Udruženja potrošača Travnik.  (Belinda Dorić)