Panel diskusija o stručnom obrazovanju mladih kadrova

Održivost sistema stručnog obrazovanja mladih kadrova po dualnom sistemu – da se praktična nastava odvija u kompanijama trebalo bi da je među priroritetima nadležnih organa svih nivoa vlasti. Mišljenje je to učesnika današnje panel diskusije održane u Zenici u okviru 10. Festivala rada srednjih tehničkih i stručnih škola.

Cilj diskusije bio je definiranje uloge mentora ili instruktora praktične nastave u kompanijama kako bi se sinergijom sa nastavnim procesom došlo do što boljeg stručnog obrazovanja.

Svijetao primjer je kompanija Man Humel iz Tešnja. Po uzoru na njemački sistem dualnog stručnog obrazovanja započeli su projekat sa Srednjom mješovitom školom u kojem praktičnu nastavu učenici obavljaju u kompaniji.

Prema riječima Arjane Krivdić, menadžerice za ljudske resurse Mann Hummel BA Tešanj od 170 učenika koji su obavljali praktičnu nastavu zaposlenje je dobilo njih 30.

Panel diskusiju organizirala je Privredna komora ZDK u saradnji sa Srednjom mješovitom školom Zenica i program Prilika Plus, koji finansira švicarska Vlada. U Prilici plus kažu da će donatori i ubuduće podržavati ovaku vrstu diskusije u kojoj učestvuju predstavnici Zavoda za zapošljavanje, ministarstava obrazovanja, škola, kompanija i privrednih komora. Sve u cilju postizanja održivosti sistema stručnog obrazovanja, jer nažalost u ovoj zemlji još nema vlada i ministarstava koji su medju priroritet stavili unapredjenje ovog sistema obrazovanja. Takodjer jako je bitno i da poslodavci znaju kako treba funkcionirati stručno dualno obrazovanje, a sve u cilju budućnosti ove zemlje.

„Započeli smo pilot projekat uvezivanja stručnjaka u kompanijama i profesora u školama i uz podršku nadležnih optimistično gledam na te procese, kazao je za Zenica info Jens Muller, stručni saradnik u Gospodarskoj komori Mostar.

Današnja diskusija o ulozi instruktora praktične nastave u kompanijama do boljeg stručnog obrazovanja održana je u okviru 10. Festivala rada srednjih tehničkih i stručnih škola.

(Alma H.)